| strona główna |
dzisiaj jest: 28-03-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » aktualności » 24.10.2008 ‹
 
   
AKTUALNOŚCI

24.10.2008

WODOWANIE RO-RO SAMOCHODOWCA ,,SERENITY ACE''

24 października 2008 r. z suchego doku SD II spłynął na wodę kolejny Ro - Ro samochodowiec. Jest to dwudziesta trzecia jednostka z serii 8168 (na trzy jeszcze zakontraktowanych). Statek o nazwie ,,SERENITY ACE'' ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej "RAY CAR CARRIERS LIMITED" z Wyspy Man.

Samochodowiec został zwodowany w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej około 85%. Jest to w Stoczni Gdynia S.A. piąte wodowanie statku w tym roku. ,,SERENITY ACE'' to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Statek posiadać będzie w pełni sterowany elektronicznie silnik dwusuwowy wolnoobrotowy MAN Diesel typu 7S60ME-C7 wyprodukowany w zakładach H. Cegielski z Poznania. W silniku sterowanym elektronicznie wszystkie procesy tzn. od przygotowania do rozruchu, rozruch, praca w pełnym obciążeniu, a także w stanach awaryjnych będą kontrolowane i sterowane elektronicznie.

Osiągać będzie prędkość ponad 20 węzłów. Statek będzie wyposażony w najnowocześniejszy system nawigacyjny wraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO. Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek finansowany jest przez armatora z gwarancjami KUKE S.A.

Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego. Kierownikiem projektu jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Daniel Pietruszka. Głównym technologiem budowy statku jest Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Sławomir Kreft. Aktualnie Stocznia Gdynia S.A. buduje cztery statki: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz trzy Ro - Ro samochodowce. Stocznia Gdynia S.A. ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2008 - 2009) 12 statków o wartości sprzedaży ponad 650 mln USD i 15 mln EUR.


 
      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |